In de media

Aan deze pagina wordt gewerkt. Voor eerdere  artikelen zie de oude website.

‘Sferisch maar niet gelikt, spannend ingetogen’ Recensie Stolpernova

‘Hoe noemen we dit? Ambient domain soundscapes? Voortreffelijk aan elkaar geïmproviseerd. Drummer soepel in hoogst ongelijke ritmepatronen, beul van een trombonist, dienende trompettist met evocatieve klanktechniek, sferisch maar niet gelikt, spannend ingetogen. Vanoli hield de onwerkelijke, onwereldse sound goed bijeen, en de Senegalese zanger heeft een prachtige, diepe, veelkleurige stem. Publiek werd langzaam de muziek […] ... lees meer.

Nieuwe recensie: Powerjazz en heftige collectieve improvisaties

DASH! ‘From Sun Ra To Bollywood Funk’, vrijdag 14 december 2012, Muziekhuis, Utrecht Saxofonist/basklarinettist Maarten Ornstein heeft zijn succesvolle DASH!-project met vier zangeressen inmiddels afgesloten en een nieuwe basis gevonden met bassist Alex Oele en drummer Eric Hoeke, om wederom onder de naam DASH! nieuwe projecten met speciale gasten op te zetten. Het meest recente […] ... lees meer.

Ornstein overtuigend terug met DASH! versie 2.0

Tropentheater 6/12/12 Complexe structuren eenvoudig laten klinken, is een van de ambities van rietblazer Marten Ornstein. Met zijn groep DASH! kreeg dit streven een wel heel uitbundige vorm: Met maar liefst vier zangeressen in een laboratoriumachtige situatie leverde dat unieke muziek op, soms meer theatraal dan concertant. Eind 2010 werd DASH! in die vorm opgeheven. […] ... lees meer.

Maarten Ornstein over tijdsdruk, bezuinigingen, Britney Spears en jazz.

From Sun Ra to Bollywood Funk ‘Ik kies ervoor om niet met een grote Porsche te komen voorrijden of een huis aan de Amstel te hebben. Nee, mijn prioriteiten liggen heel ergens anders.’ Maarten Ornstein over tijdsdruk, bezuinigingen, Britney Spears en jazz. Door: Jorinde Raps (05-12-2012) We zijn eergisteren begonnen met repeteren. Dus het is […] ... lees meer.