Reclamebureau Haarlem kon wél leveren

Soms wil je als onderneming heel graag groeien en de juiste stappen zetten. Je weet dat je product goed is en dat de mensen die voor je werken optimaal presteren. Maar daar heb je niets aan wanneer de klanten dit niet weten. Uiteindelijk moeten zij de bestellingen plaatsen. De klant, of de consument, moet weten dat je er bent en dat jij de oplossingen hebt waar zij naar zoeken. Dat lukte ons niet. We kregen de website niet optimaal voor elkaar, onze campagnes op Facebook leverden geen resultaat op en we raakten de kluts kwijt. Zeker toen we zagen hoeveel de experts vragen voor het leveren van hulp. Bedragen van duizenden euro’s zonder aantoonbaar resultaat in het verleden, dat ging ons een beetje te ver. Daarom besloten we om verder te zoeken. Maar dat leverde niets op. Ten einde raad ging ik praten met mijn zoon, die in de wereld van online mensen zit. Hij raadde aan om eens te kijken naar reclamebureau Haarlem. Ene Theo Nieveen Copy en Communicatie (theonieveencopyencommunicatie.nl) die als reclamebureau Haarlem door het leven gaat. Wel, prima. We besloten een afspraak te maken om te zien wat reclamebureau Haarlem voor ons kon doen. En dat bleek aanzienlijk meer dan we dachten, want reclamebureau Haarlem blijkt dus helemaal geen reclamebureau te zijn.

Wat is reclamebureau Haarlem dan wel?

Reclamebureau Haarlem bleek inzetbaar op letterlijk alle facetten van onze marketing. Normaal gesproken hebben we het daar niet zo op omdat mensen nooit goed zijn in alles, maar het bleek iets anders te liggen:

  • Het reclamebureau Haarlem zet andere bedrijven in;
  • Daardoor is het een bedrijf dat in kan spelen op de vraag;
  • De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij reclamebureau Haarlem.

Op die manier wilden we de samenwerking wel aangaan. Het leek ons spannend om te zien wat er precies gedaan moest worden met de website en de copy die we communiceren naar de klanten. Theo is daar druk mee aan het werk gegaan en heeft ook zelf de campagnes op Facebook onder handen genomen om het resultaat te verbeteren. Hoewel we wisten dat we geen wonderen konden verwachten, hebben we toch een resultaat gezien dat beter was dan verwacht. We hebben vooral adviezen gekregen overigens waar we in de toekomst mee aan het werk gaan. In dat opzicht was de samenwerking al een grote winst voor ons, omdat we nu beter weten wat we kunnen en gaan doen.

Meer reclame, maar niet online

We hebben voornamelijk besloten om meer werk te maken van de reclames. Daarbij gaan we weg van het online domein. We hebben gemerkt dat onze concurrenten veel geld investeren in online marketing en dat het rendement daardoor grotendeels weggevallen is. Op aanraden van Theo gaan we daarom meer richten op beurzen en congressen, zodat we makkelijker mensen op een directe manier kunnen bereiken. Dat past ook beter bij ons bedrijf en ons als directie. We hebben nooit zoveel gehad met de website en het online voeren van campagnes op Facebook. We kijken liever de mensen in de ogen wanneer we in gesprek gaan zodat we de reactie kunnen zien. Op dit moment betekent dit dat we nog steeds aan het werk zijn met het realiseren van groei, maar met de focus op de juiste plek. Zo kunnen we betere stappen zetten op een gebied waar we zelf ook veel meer van weten en dat betekent meer mogelijkheden zonder constant te moeten zoeken naar partners die ons kunnen helpen met de uitbreidingen. En dat allemaal dankzij het reclamebureau van Theo waar we veel aan te danken hebben.